Deel dit artikel
-

AI-reisapp Voja haalt half miljoen op

Voja, de TikTok-achtige AI-reisapp, haalt een half miljoen euro op bij verschillende investeerders. Onder de investeerders zijn een voormalig regiodirecteur van Booking.com, de CTO van Picnic en de eigenaar van Hotel Arena. De investering wordt ingezet om naast accommodaties binnenkort ook vervoeropties en attracties toe te voegen in de reisapp.

De app is inmiddels live met zo’n 2,7 miljoen accommodaties in 185 landen. Met AI personaliseert de app aanbevelingen voor verblijfplaatsen per gebruiker.

Gebruikers prompts invoeren zoals: ‘ik ben op zoek naar een actieve vakantie in een warm land en ik verblijf graag aan zee’. Ook kan de tool met AI accommodaties en bestemmingen adviseren op basis van eerdere vakantiefoto’s die gebruikers beschikbaar stellen.

De verwachting is dat met de investering eind dit jaar vervoersopties toegevoegd worden om bijvoorbeeld een huurauto of een transfer te boeken. Direct daarna worden bezienswaardigheden en activiteiten per bestemming in de app toegevoegd.

AI-reisplatform dat doet denken aan het social mediaplatform TikTok. Het platform toont, op basis van AI en algoritmes, verblijven via korte filmpjes waar gebruikers doorheen kunnen scrollen.

In totaal zitten er tien investeerders achter de kapitaalinjectie. De investeerders met een achtergrond in toerisme zijn een voormalig regiodirecteur van Booking.com, de eigenaar van Hotel Arena, voormalig CFO van Expedia en de voorzitter van de Raad van Commissarissen van Roompot en Landal. Andere investeerders zijn de CTO van Picnic, oprichters van CardsUnlimited, oprichter van United Wardrobe (overgenomen door Vinted), eigenaar VGW Group en de oprichter van Atomico Angels Network.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond