AirHelp zet volgende stap in kunstmatige intelligentie

Air Help, het claimbedrijf voor vliegtuigpassagiers, zet kunstmatige intelligentie in om real-time te beslissen of een claim sterk genoeg is om in te dienen. De juridische bot Lara bepaalt of vertragingen en annuleringen conform de Europese regelgeving in aanmerking komen voor een vergoeding.

De bot is geprogrammeerd om onder andere de vluchtstatus, luchthavenstatistieken en weerrapporten te beoordelen. Lara is getest op meer dan zesduizend aanvragen. Het zelflerende systeem beoordeelt claims met een accuratesse van 95 procent vergeleken met een menselijke score van 91 procent.

Volgens AirHelp betekent de komst van Lara dat er meer claims kunnen worden verwerkt tegen lagere kosten. Dit betekent niet dat het aantal juristen dat bij het bedrijf werkt omlaag gaat, maar wel dat zij zich minder bezig hoeven te houden met repetitieve taken.

AirHelp had al een bot die de verwerking van claims vergemakkelijkte, Herman. Maar deze kon de ingediende aanvragen niet beoordelen op levensvatbaarheid, zoals Lara dat wel kan.

Foto: Matthew Smith op Unsplash

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug