Deel dit artikel
-

Al 1200 deelnemers voor Thuisbezorgd-rivaal Eten.com

Zeker twaalfhonderd restaurants hebben zich aangesloten bij het nieuwe initiatief Eten.com, een coöperatie zonder winstoogmerk die wil concurreren met Thuisbezorgd.

Het gaat om een initiatief van de Twentse horecaondernemer Sleman Mirza, die zich eerder met het platform Horecainactie verzette tegen de verhoogde tarieven van Thuisbezorgd. Die vraagt sinds januari 13 procent commissie, maar Eten.com wil niet hoger gaan dan 6 procent. Die 6 procent is wat Thuisbezorgd de eerste jaren vroeg.

Horecainactie was aanvankelijk een groep van vijftig ontevreden restaurants. ‘Natuurlijk hebben we door Thuisbezorgd klanten gekregen, maar die winst verdwijnt als ze steeds meer geld vragen,’ vertelde Mirza vorig jaar aan Tubantia. De ondernemers vinden dat zij ten onrechte worden belast om de Europese expantiedrang van het verlieslijdende moederbedrijf Takeaway te financieren.

De site van Eten.com, al wel in de lucht, maar met karige informatie, moet in juni van start gaan.

Eten.com eist geen exclusiviteit. De restaurants kunnen ook met Thuisbezorgd blijven werken.

Dit bericht is 56 keer gedeeld

1 Reactie

Jeroen Bos - Ecommerce Result

Goed dat het initiatief niet direct als een kaars vlam dooft….. Is 6% niet te weinig om net zoveel marketing kabaal te kunnen maken als TakeAway doet? Benieuwd of TakeAway actie onderneemt als dit initiatief stagnatie of terugloop van omzet betekent……

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond