Deel dit artikel
-

Albert Heijn lijft FoodFirst Network in

Albert Heijn heeft voor een onbekend bedrag startup FoodFirst Network ingelijfd. FoodFirst Network, een online leefstijlplatform waar betaalde abonnees advies en tips krijgen op het vlak van voeding, bewegen, slaap en ontspanning, blijft als zelfstandig merk bestaan.

FoodFirst Network noemt zich het eerste volledig reclamevrije online leefstijlplatform van Nederland. Bekende gezichten van het platform zijn onder meer Rudolph van Veen en Irene Moors.

De overname van FoodFirst Network door Albert Heijn past binnen de strategische koers van de supermarkt om ‘iedereen in Nederland te inspireren voor een gezonde leefstijl’, zo laat de retailer in een verklaring weten. Nadat de transactie formeel is afgerond, gaan beide partijen de mogelijkheden uitwerken die het platform biedt voor iedereen in Nederland die toegang heeft of wil krijgen.

De afgelopen jaren heeft Albert Heijn naar eigen zeggen al veel stappen gezet op het gebied van gezonde voeding. Zo introduceerde AH de suikerwijzer bij frisdranken, zuivel en ontbijtgranen waardoor je in één oogopslag ziet hoeveel suiker in een product zit. Vorig jaar introduceerde AH Mijn Voedingswaarden, een online tool waarin klanten exact kunnen zien hoeveel calorieën, suiker, zout, eiwitten en vezels zij hadden gekocht.

Op de foto Jan Dekker (Foodfirst Network) en Marit van Egmond (Albert Heijn). 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond