Albert Heijn: maandelijks 3 miljoen app-gebruikers

De mobiele app van Albert Heijn heeft maandelijks drie miljoen gebruikers. Zij gebruiken de app zo’n vier keer per week en rond 17.00 uur wordt de app het drukst bezocht.
In het afgelopen jaar is het gebruik van de app elke maand met ruim vier procent toegenomen, zo laten nieuwe cijfers van Albert Heijn zien. Eind november 2020 had de AH-app wekelijks rond de 1,8 miljoen wekelijkse gebruikers gebruikers, nu zijn dat er drie miljoen.
Directeur Marit van Egmond zegt in een persbericht: “In de Mijn AH-app heb je alles bij de hand: je bonuskaart, je boodschappenlijstjes, je kassabonnen, je zegels en al je favoriete recepten. Omdat we de app steeds relevanter hebben gemaakt voor onze klanten, blijft het gebruik toenemen.”
Van Egmond lijkt stuwt de groei in het mobiele domein over de as van de functionaliteit, het praktisch nut dat gebruikers ervan ondervinden.
In oktober 2021 lanceerde AH een ‘omnichannel’ abonnement voor klanten: Mijn Albert Heijn Premium. Hiermee kunnen klanten in de winkel en bij online bestellingen besparen op hun dagelijkse uitgaven.
De scheidslijn tussen de mobiele app en fysieke winkel is dun. Winkelend publiek kan de app in de winkels bijvoorbeeld ook gebruiken als zelfscanner tijdens het shoppen en als drager voor extra kortingen.
De Albert Heijn-app werd in 2009 geïntroduceerd.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond