Deel dit artikel
-

Albert Heijn sluit 14 pickup points door groei thuisbezorgen

Albert Heijn opent dit jaar een vijfde Home Shop Center (HSC) om de forse groei van e-commerce en vooral thuisbezorging te ondersteunen. Het HSC, waar het volledige assortiment onder één dak komt, gaat wekelijks circa 40.000 online bestellingen verwerken. Tegelijk worden veertien pickup points gesloten.

Recente cijfers van het GfK laten zien dat de groei van online omzet vooral komt uit thuisbezorging. Daarom wil Albert Heijn stoppen met enkele ophaalpunten. In totaal worden veertien ophaalpunten gesloten, te beginnen in Maastricht, Kerkrade en Eindhoven.

Moederbedrijf Ahold heeft het thuisbezorgen van boodschappen naar eigen zeggen makkelijker gemaakt door onder andere track&trace, de landelijke uitrol van de bezorgbundel in combinatie met gratis bezorging bij bol.com en een lager minimum bestelbedrag op woensdag en donderdag.

Het aantal hubs – een locatie aan de rand van de stad vanaf waar bezorgauto’s de stad in rijden – breidt wel uit voor een nog efficiëntere bezorging.

Het nieuwe HSC biedt plaats aan circa duizend nieuwe medewerkers. De andere HSC’s van Albert Heijn staan in Almere, Eindhoven, Rotterdam en de Meern.

Op 29 maart organiseert Emerce samen met Foodlog de eerste Digital Food in Pakhuis de Zwijger. Kaarten hier.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond