Deel dit artikel
-

Albert Heijn stopt met internetlabel Albert.nl

Albert Heijn begint in 2014 met het uitfaseren van Albert.nl, het label waaronder de supermarkt zijn thuisbezorgdienst exploiteert. Voorts blijkt dat zo’n vijf procent van de bol.com-orders bij een Albert Heijn worden afgehaald.

Het uitfaseren van Albert.nl is een geleidelijk proces. De bezorgwagens en de kratjes verdwijnen niet van de ene op de andere dag, maar mogen gewoon hun tijd uitdienen. Naast de bezorgdienst tuigt Albert Heijn momenteel ook een infrastructuur op waarbij consumenten hun bestellingen van speciale afhaalpunten kunnen meenemen.

Gezien de gestage eliminatie zal Albert.nl nog een paar jaar zichtbaar blijven in het straatbeeld. Dat meldt Distrifood, dat het nieuws vernam in Albert Heijns personeelsblad Aha.

Uit dezelfde publicatie van Aha staat dat er via Albert Heijn in 2013 meer dan een miljoen orders van bol.com werden uitgeleverd c.q. afgehaald. Van bol.com is bekend dat afgelopen jaar deden vier miljoen actieve klanten 25 miljoen aankopen via de site. Omgerekend wordt vier à vijf procent van de orders niet per post thuisbezorgd, maar in een AH-filiaal afgehaald.

Foto: FaceMePLS (cc)

Deel dit bericht

3 Reacties

Matthieu Reijers

‘Wat er daarna gebeurt met de bezorgdienst is niet bekend.’

Naast de misleidende titel, is het wel bekend: Albert Heijn gaat verder met het bezorgen van boodschappen maar onder de naam Albert Heijn.

Erwin Boogert

Helder. Dank voor je aanvulling.

Jelle

Artikel is een beetje vaag. Gaat het over albert.nl of bol.com? Inderdaad wordt er niets geschreven over wat er verder met albert.nl gebeurd.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond