Deel dit artikel
-

Albert Heijn vervolgt test bezorgen met smart lock

Albert Heijn probeert samen met partner Nuki een vernieuwende leveringsmethode uit: met een slimme videodeurbel en de smart lock kunnen boodschappen ook aan huis worden geleverd wanneer de bewoners er niet zijn. Hetzelfde dat Amazon in de VS al langer doet.

De samenwerking was afgelopen zomer al begonnen. Een selecte testgroep ontving toen een Nuki-deurslot en Albert Heijn was een van de deelnemende bezorgers.

Wanneer de bezorger aankomt, belt die aan via de slimme videodeurbel, die rechtstreeks met de smartphone van de klant verbonden is. Wanneer de klant op zijn smartphone ziet dat de bezorger voor de deur staat, kan hij de deur op afstand openen. Dankzij de videodeurbel en de Nuki App kan hij het leveringsproces volledig volgen.

Albert Heijn test het leveringsmodel sinds oktober uit in de regio van Alkmaar, meldt Nuki. De testfase zal acht weken duren. Tijdens deze periode zal veel aandacht worden besteed aan de perceptie en ervaringen van klanten en bezorgers.

‘Mensen zijn het nog niet gewend dat hun boodschappen in hun huis worden geleverd terwijl ze er zelf niet zijn. De belangrijkste doelstelling voor Albert Heijn is inzicht krijgen in de perceptie en de mening van zowel klanten als bezorgers bij deze nieuwe leveringsmethode,” zegt Julie Kuipéri, Innovation Specialist bij Albert Heijn.

Volgens Martin Pansy, CEO van Nuki Home Solutions, wijzen studies uit dat meer dan 15 procent van de klanten geïnteresseerd is in de thuislevering van voedingsproducten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond