Deel dit artikel
-

Alex Stil en Rob van Nuenen stappen in bij Billy Grace

Alex Stil en Rob van Nuenen sluiten zich aan bij start-up Bill Grace als nieuwe angel investors.

Het AI-marketingbedrijf wist hen te tackelen om hun specifieke expertise.

Om de internationale expansie mogelijk te maken, kan de start-up nu gebruikmaken van het netwerk van Alex Stil, die tot november 2023 hoofd bij GroupM Services EMEA was. Om de channelstrategie uit te diepen, komt Rob van Nuenen aan boord. Hij is oprichter en directeur van Channable.

Financiële details van de investeringen worden niet bekendgemaakt bij de aankondiging die later vandaag wereldkundig wordt gemaakt.

Vorig jaar haalde de Nederlandse AI-startup een investering op van 2,3 miljoen euro bij onder andere Fortino Capital, Raymond Spanjar, Floris Rost van Tonningen, David Vermeulen, Dennis Goedegebuure en Patrick en Robert Jan de Laive.

Billy Grace is een jong bedrijf dat AI-technologie inzet om tracking, attributie en data-analyse uit te voeren op een privacyvriendelijke manier. Dat geeft marketeers controle over hun digitale groei.

Bedrijven als Mr Marvis, Picnic, Intratuin, XXL Nutrition, DPG Media Group, Pricewise en Joolz gebruiken Billy Grace om complexe en repetitieve marketingtaken van werknemers te automatiseren. Zo kunnen marketeers zich met meer andere, ‘hogere’ taken bezighouden.

Het bedrijf is opgericht door Robin Friend, Tjadi Peeters en Mitch Voskuilen.

Ze melden vandaag verder dat hun onderneming in 2023 met achthonderd procent is gegroeid in termen van omzet. De ondernemers geven verder geen absolute cijfers. “Het is een substantieel bedrag en we groeien hard”, aldus Friend.

CEO Mitch Voskuilen licht verder toe: “Ook al maakt ons systeem geen gebruik van generatieve AI, Billy Grace profiteert van de toegenomen interesse in AI. Het is onze ambitie om deze groeiende lijn door te zetten. Komend jaar willen we daarom internationaal opschalen. We hopen Duitsland, Engeland en misschien zelfs een deel van de Scandinavische landen te bereiken.”

Het aantal werknemers kan dit jaar verdubbelen tot pakweg vijftig man. De medewerkers zijn overwegend technisch van aard, datascientists en ontwikkelaars, en zo’n dertig procent richt zich op ‘customersuccess’. Dat is meer de implementatiekant.

Voskuilen: “Ons groeiplan speelt zich af over de as van de agencies. We leiden hen op in de werking van het platform en hoe ze daar het best waarde uit kunnen halen.” Bij de internationalisering profiteren we van de kennis over partnerstrategie van Rob van Nuenen en het netwerk van de grootste Europese spelers van Alex Stil.

De CEO schetst: “We willen het besturingssysteem worden voor marketingoptimalisatie. Met onze technologie proberen we afzonderlijke gebruikerssessies aan elkaar te linken en vast te leggen in anonieme user-id’s. Marketeers krijgen volledig zicht en grip op de klantreis over de kanalen en apparaten heen om attributie toepassen.”

Daarmee bedoelt hij dat die marketeers ‘hoog in de funnel al impactattributie kunnen berekenen’. Met het wegvallen van third party cookies zijn zij zich namelijk hoofdzakelijk gaan richten op het laatste stukje van een aankooptraject. Simpelweg omdat de rest van die klantreis niet meer te meten is. “Met ons systeem kunnen zich weer op de bovenkant van funnel gaan richten, terug naar zeventig procent brandinguitgaven en dertig procent performance. Er komt weer balans. Het bouwen van een merk komt weer in beeld.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond