Alibaba bouwt leger van influencers

Alibaba bouwt een leger van 200.000 influencers die moeten worden ingezet voor live shopping. Taobao Live, het livestreamingplatform van het bedrijf, kondigde het plan vorige week aan.
Het platform streeft naar ruim 1000 livestreamingstudio’s met een jaarlijkse omzet van meer dan 1 miljoen yuan (143.000 dollar).
De studio’s moeten komen in Shenzhen, de havenstad Quanzhou in de provincie Fujian, evenals in verschillende productiecentra in de kustprovincie Zhejiang, waaronder Huzhou, Jiaxing en Shaoxing. Daar wordt vooral textiel geproduceerd.
Elke maand moet live shopping van Alibaba ten minste 3 miljoen bezoekers trekken.
Alibaba heeft nu veel meer concurrenten dan alleen JD.com en steeds meer kanalen
Live shopping heeft het in China behoorlijk moeilijk gekregen door de strenge regulering van de Chinese overheid. Topinfluencer Viya, echte naam Huang Wei, kreeg vorig jaar een boete van 1,3 miljard yuan wegens belastingontduiking en is sindsdien online verdwenen. Lipstick King Austin Li Jiaqi verdween drie maanden uit het zicht na provocaties.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond