Deel dit artikel
-

Alibaba neemt belang in Frans fashiontechbedrijf

Alibaba Group heeft een minderheidsbelang verworven in het Franse Ordre. Het bedrijf levert imagingtechnologie voor de zakelijke modemarkt. Alibaba gaat de VR- en paskamertechnologie inzetten op de Chinese consumentenmarkt.

Hoeveel geld met de investering is gemoeid, houden de partijen voor zich. De opzet van de deal vertelt wel dat Alibaba vooral een hele grote klant van de Fransen wil worden die met voorrang wordt behandeld en ook inbrengt wil op de technische roadmap.

Ordre ontwikkelde een systeem waarmee duizenden inkopers op groothandelsniveau efficiënter werken bij het samenstellen van collecties. Met een 3D-bril op kunnen ze gefilmde catwalksessies bekijken, op iPad kan kleding in 360 graden worden bekeken en dat kan ook in spiegels in paskamers. Daarnaast biedt het uitgebreide data-analytics.

De nieuwe investeerder wil hiermee een voor hem nieuwe, snel groeiende groep klanten kunnen bediene. Alibaba wil op b2c-handelsplaats Tmall meer duurdere mode-items kunnen aanbieden. Hoe beter de weergave, hoe hoger de conversieratio.

Foto: miamism (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond