Deel dit artikel
-

AliExpress informeert consumenten duidelijker over hun rechten

AliExpress heeft informatie voor consumenten over hun rechten op zijn Europese websites verbeterd en in lijn gebracht met het Europese consumentenrecht. AliExpress is een groot Chinees platform dat online producten aanbiedt aan Europese consumenten.

Als bedrijven van buiten de EU zijn gevestigd. zich op Europese consumenten richten, moeten zij zich aan dezelfde spelregels houden als andere aanbieders binnen de EU.

AliExpress informeert consumenten voortaan duidelijk over:
· De bedenktijd: de consument heeft het recht om binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgave van redenen zijn aankoop te annuleren en binnen 14 dagen na annuleren terug te sturen;
· Garantie: de regels rond garantie die in de EU gelden moeten worden vermeld en nageleefd;
· Extra kosten: als er belastingen of heffingen betaald moeten worden, bijvoorbeeld bij de grens, dan moet dat worden vermeld;
· Verkoper: informatie over wie de verkoper is moet worden vermeld;
· Ranking: als betaald is om hoger te eindigen in de zoekresultaten moet dit worden vermeld;
· Algemene voorwaarden: zijn niet meer in strijd met de geldende regels;
· Klachten: informatie over waar de consument terecht kan met zijn klacht of geschil (niet langer bij de rechtbank in Hong Kong, maar gewoon in eigen land).

Foto Shutterstock

Deel dit bericht

1 Reactie

Kristien Bessemans

En waar kan je dan zoal terrecht?
online zie je miljoenen consumenten met dezelde vraag maar geen oplossing…
-> Klachten: informatie over waar de consument terecht kan met zijn klacht of geschil (niet langer bij de rechtbank in Hong Kong, maar gewoon in eigen land).

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond