Deel dit artikel
-

AliExpress zoekt 100.000 buitenlandse influencers

AliExpress wil het winkelgedrag van zijn internationale publiek stimuleren en zoekt daarvoor honderdduizend influencers om reclame te maken op YouTube, Facebook, Instagram, TikTok en andere populaire sociale platformen.

De nadruk ligt daarbij op video, omdat dat op de thuismarkt als een razende werkt. Live videostreamen en winkelen op internet gaan in China al jaren hand in hand. Op het hoogtepunt van de coronacrisis was warenhuis InTime zelfs in staat op via deze route het verlies van retailklanten helemaal te compenseren met digitale klanten. Die werden binnengelokt door winkelmedewerkers die bij toerbeurt de streamingkanalen live bemanden.

AliExpress wil een dergelijk systeem op schaal kunnen aanbieden opent daarom een soort marktplaats waar handelaren op zijn platform in contact kunnen komen met influecers uit het buitenland. De makkelijkste route voor Chinese verkopers is om Chinese influencers in andere landen te vinden waarvan zij de taal ook goed spreken.

De buitelandse e-commercetak van Alibaba Group wil zich in Europa nadrukkelijker positioneren als een marktplaats voor maar ook van lokale retailers en merken. Het probleem: die willen niet en aarzelen vanwege het goedkope imago van het platform. Niettemin bedient het e-commerceplatform 180 miljoen buitenlandse klanten, met name in Rusland, Turkije en Spanje.

Foto: influenzia marketing (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond