Deel dit artikel
-

Alipay integreert bedrijfsinformatie Yelp in Amerika

De aan Alibaba Group gelieerde mobiele betaaldienst Alipay integreert bedrijfsinformatie van Yelp over de Amerikaanse markt. Dat moet Chinese toeristen in de V.S. helpen nieuwe bestemmingen te ontdekken en reserveringen te maken.

Alipay is in China immens populair en kent 520 miljoen actieve gebruikers. Tientallen miljoenen van hen trekken jaarlijks de landgrenzen over om voor werk en vakantie. Dan willen ze kunnen betalen zoals ze thuis gewend zijn, met Alipay. De digitale portefeuille, officieel een product van Ant Financial, integreert daarom voor de Amerika-gangers onder hen via de Fusion API data uit Yelp.

In de grote Amerikaanse steden kunnen toeristen en zakenlui uit China makkelijk, bijvoorbeeld, restaurants vinden en daar recensies over lezen. Het is ook mogelijk om er via de Alipay-app reserveringen te maken.

Buitenlandse locaties die Alipay ondersteunen kunnen aan de kassa ook mobiele betalingen ontvangen. Dat is de reden dat de Amerikaanse betaalprovider Stripe Alipay en WeChat Pay integreert. De deal met First Data kent hetzelfde motief. In Europa is het onder meer Ingenico dat Alipay ondersteunt.

De Chinezen van Ant Financial voeren een actief internationaal expansiebeleid om hun betaaldienst in zo veel mogelijk landen te kunnen ondersteunen. Daartoe zoekt het samenwerkingen met betaalproviders. De deal met Yelp is erop gericht om in de eigen app originele buitenlandse kwaliteitscontent te bieden.

Alipay en WeChat Pay handelden in 2016 voor circa 3.000 miljard dollar aan betalingen af.

Foto: Gauthier Delecroix (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond