Alterian geeft tweede winstwaarschuwing

Alterian, leverancier van marketingsoftware, geeft een tweede winstwaarschuwing in een week tijd en en ziet daarmee de waarde van zijn aandeel met eenderde terugvallen.
Vorige week stapte bestuursvoorzitter David Eldrigde al op toen hij bekend moest maken dat zijn bedrijf er niet slaagde het contract met een grote klant vernieuwen. Die klant neemt Alterian-software in bulk af. De omzet voor het boekjaar, dat op 31 maart eindigde, zou daardoor 10 procent lager uitvallen. Dat zou de winst nadelig beïnvloeden.
Vanochtend maakte het bedrijf bekend dat, na nadere bestudering van de cijfers, de financiële resultaten ‘aanzienlijk lager’ zouden uitvallen dan voorzien.
Aanstaande maandag geeft Alterian meer openheid van zaken wat de financiën betreft.
Alterian levert marketingsoftware voor marketingcampagnes, social media-analyse en -gebruik, content management en e-mail. Het bedrijf is ook in Nederland actief en bedient hier tientallen bedrijven als Karwei, Philips en T-Mobile en internationale klanten als Microsoft, Skype, Ogilvy en Paypal.
In het boekjaar 2009 realiseerde het een omzet van 43 miljoen euro. De initiële verwachting voor 2010 was een omzet van 50 miljoen, maar dat werd vorige week al naar beneden gecorrigeerd tot 45 miljoen euro.
Foto: rhockens (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond