Deel dit artikel
-

Amazon groeit flink als advertentieverkoper

De advertentieactiviteiten van Amazon blijven snel groeien. Het is inmiddels een van de belangrijkste inkomstenbronnen.

In de gisteren gepubliceerde kwartaalcijfers vallen advertenties onder de categorie Overige, die 7,9 miljard dollar aan omzet genereerde, een stijging van maar liefst 87 procent ten opzichte van een jaar geleden en een toename van 14 procent ten opzichte van het eerste kwartaal van 2021.

De categorie Overige is niet uitgesplitst, maar omvat voornamelijk de verkoop van advertenties en zou Amazon nu jaarlijks zo’n 32 miljard dollar op moeten leveren.

Het betreft voornamelijk promoties van producten die in de Amazon winkel worden aangeboden. Wie niet adverteert valt niet op. Amazon heeft de afgelopen tijd veel nieuwe functies uitgerold, wat volgens CFO Brian Olsavsky  de  groei verklaart.

Amazon verdient ook advertentiegeld met zijn mediaplatforms Twitch en Fire TV.

Amazon heeft nog wel slechts een aandeel van 10 procent in de Amerikaanse digitale advertentiemarkt, volgens eMarketer, tegen vijftig procent voor Facebook en Google samen.

Foto Shutterstock

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond