Deel dit artikel
-

Amazon haalt promoties voor huismerken uit zoekresultaten

Amazon heeft stilletjes al te nadrukkelijke promoties voor zijn huismerken uit zijn zoekresultaten weggehaald. Die verschenen nogal eens hoog in de ranglijsten, tot ergernis van verkooppartners.

Mogelijk is er toch een verband met de oproep van de Amerikaanse senator en presidentskandidaat Elizabeth Warren om grote techplatforms op te breken. Specifiek dringt zij aan op een verzelfstandiging van Amazon Marketplace.

Amazon voert 135 private labels en heeft exclusieve verkoopcontracten met 333 partijen.

De eigen merken van Amazon worden overigens niet beter verkocht dan producten van derden, zelfs niet als ze hoger in de zoekresultaten komen. Die conclusie trekt Marketplace Pulse, dat in totaal 23.000 producten analyseerde.

Deel dit bericht

2 Reacties

Robin Edgar

Als je het stuk van Marketplace Pulse had gelezen, dan had je gezien dat de conclusie niets met de inhoud van het stuk te maken heeft. De huismerken zijn juist zeer succesvol.
https://www.linkielist.com/economics/marketplace-pulse-study-on-amazon-products-shows-blistering-sales-figures-in-article-but-titles-it-far-from-successful/

Jan Libbenga (Emerce)

Dat lijkt me een nogal voorbarige conclusie op basis van een stuk waarin de auteur de uitkomsten van een rapport in twijfel trekt, maar niet de moeite heeft genomen om het een en ander bij de samenstellers te verifiëren. Sterker nog: eigen cijfermateriaal om het tegendeel aan te tonen heeft hij niet.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond