Deel dit artikel
-

Amazon lanceert Storefronts voor online MKB’ers

Amazon lanceert internationaal een webwinkelportal voor MKB’ers die eigen collecties aan de man willen brengen. Nederlandse belangstellenden kunnen een pui huren op de Duitse versie van Amazon.

Onder de naam Amazon Storefronts neemt de e-commercegigant een nieuwe dienst in bedrijf. Het gaat om een apart portal waar Amazon items laat zien van ondernemers die zelfgemaakte of exclusief ingekochte producten onder de aandacht brengt. Anders bekeken is het een andere blik op bestaand assortiment.

In de VS begint het bedrijf vandaag ook een landelijke reclamecampagne op televisie om zijn klanten te wijzen op de nieuwigheid. Er zouden zo’n twintigduizend ondernemers uit het MKB zijn die hun items in Storefronts kunnen terugvinden.

Volgens Amazon is de helft van de items die het verkoopt afkomstig van middelgrote en kleine bedrijven.

Om de marketingexercitie ‘persoonlijker’ te maken gaat het e-commerceplatform de gezichten tonen van ondernemers achter de digitale puien. Daarnaast belicht het wekelijks een aantal storefronts. Dat moet de winkelervaring persoonlijker maken.

Storefronts gaat vandaag live in Amerika, Engeland en Duitsland. De laatste wordt steeds vaker door Nederlanders ingezet als onderdeel van een platformstrategie.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond