Deel dit artikel
-

Amazon levert unieke tv-statistieken Formule 1

Welke coureur is er sneller in de bochten, wint het van zijn teammaat of is aerodyanmischer bij lage snelheden? Op dat soort vragen gaat Amazon AWS antwoord geven tijdens tv-uitzendingen van Formule 1-races. De datareus gaat data van alle teams analyseren.

De resultaten van de samenwerking tussen de organisatie van de Formule 1-races en Amazon zijn te zien tijdens bij de eerstvolgende race, de grand prix van Spielberg in Oostenrijk. Dat is in het weekend van 3 tot en met 5 juli.

Amazons inbreng is het nieuwe statistiekenblok ‘Car Performance Scores’. Dat is gebaseerd op de meer dan één miljoen datapunten die de driehonderd sensoren op elke wagen verzamelen. AWS voegt die samen, analyseert de onderlinge en historische verhoudingen en kan zodoende data-overlays op het tv-scherm plotten. Hetzelfde doet Amazon voor voetbal en rugby in andere Europese landen.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

(Bekijk op YouTube)

Kijkers krijgen vanaf dan getallen te zien die per auto iets zeggen over variabelen met de naam Low-Speed Cornering, High-Speed Cornering, Straight Line en Car Handling. Dit is een aanvulling op AWS-data die al beschikbaar zijn, zoals Exit Speed, Predicted Pit Stop Strategy, Pit Window, Battle Forecast, Pit Strategy Battle en Tyre Performance. Komende maanden worden er nog zes nieuwe categorieën toegevoegd.

Deel dit bericht

1 Reactie

Jasper van der Westen

“…welke coureur is aerodynamischer bij lage snelheden…”

Dat is nou een statistiekje waar je als liefhebber werkelijk niets aan hebt. Het slaat namelijk helemaal nergens op.

De auto’s zijn aerodynamisch ontwikkeld. Coureurs zijn gewoon geboren.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond