Deel dit artikel
-

Amazon opent netwerk voor reclamepartners

Amazon neemt een zogeheten ‘Advertising Partner Network’ in gebruik, een stap in de professionalisering van de reclameactiviteiten die derden op het handelsplatform kunnen ontvouwen.

Dit programma biedt een verzamelplaats voor enerzijds marketingbureaus en softwareleveranciers. Aan de andere kant staan merken en fabrikanten die extra bereik zoeken op Amazon. Binnenkort publiceert Amazon een index met daarin de namen van gecertificeerde leveranciers van software en diensten.

“Vanuit hun Partner Network-account kunnen partners hun werknemersaccounts koppelen, zich registreren voor de Amazon Advertising API en toegang krijgen tot tools in hun campagnebeheerder, en dat alles in één hub.”

Het partnernetwerk richt zich ook op de Nederlandse markt, gezien de vertaling van de aankondiging. Amazon is naast de grote lokale uitgevers, Facebook, Google en bol.com een van de weinige silo’s waar adverteerders in Nederland terecht kunnen voor bereik waarbij men veel publiekskennis heeft. De Amerikanen beginnen nu een campagne om de mogelijkheden daarvan bekend te maken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond