Amazon Prime Day ook geslaagd voor niet deelnemende webwinkels
Amazon Prime Day blijkt ook heel succesvol te zijn geweest voor bedrijven die niet bij Amazon zijn aangesloten. Hun omzet steeg met 44 procent, volgens cijfers van Salesforce.
Amazon Prime Day is Amazons antwoord op Singles Day van Alibaba en viel dit jaar op 11 juli. De verkoop begon eigenlijk al op 10 juli.
Anders dan Alibaba heeft Amazon geen omzetcijfers vrijgegeven. Wel wilde het bedrijf kwijt dat de handelsomzet met 60 procent is gestegen. De conversie lag 34 procent hoger. 77 procent van de orders kwam terecht bij bedrijven die geen verzendkosten in rekening brachten.
Internet Retailer schat van de totale verkopen op Prime Day wereldwijd 2,8 miljard dollar bedroegen. Echter, ook buiten Amazon om hebben retailers flink kunnen verdienen aan Amazons koopjesdag. Concrete cijfers zijn er niet.
Voor het eerst deed ook China mee. Prime Day zou voor Amazon in China zelfs meer hebben opgebracht dan Black Friday.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond