Amazon sleutelt aan retailformule, focus op fashion

Amazon blijft zoeken naar manieren om zich in de fysieke winkelstraten te manifesteren. Tientallen algemene winkels gingen dicht. Nieuwe kledingwinkels gaan open.
Fashion, dat lijkt de nieuwe focus van de fysieke retailactiviteiten van Amazon. Een inmiddels verdwenen vacature vertelde dat de e-commercegigant een werkvoorbereider zoekt in het vastgoed. Over het hele land moeten Amazon Style-winkels komen in de VS.
De timing is opvallend. Amazon leek juist af te stappen van fysieke retail. Immers, begin dit jaar besloot het 68 fysieke winkellocaties, waaronder al zijn boekenwinkels en 4-sterren-zaken, te sluiten. Het verhaal was toen dat hetbedrijf zich meer wilde concentreren op Amazon Fresh, Whole Foods Market en de Amazon Go-supermarkten. Dat blijkt het halve verhaal.
Ook begin 2022 klonk namelijk het plan om in de zomer van dit jaar de eerste fysieke kledingwinkel te openen, in Los Angeles. Dat concept lijkt aan te spreken en wordt versneld opgetuigd, aldus de vacature.
De naam van de winkelformule is Amazon Style. Ook dat wordt een vingeroefening in en speurtocht naar retailtechniek. Zo zijn er QR-codes op kledinglabels, persoonlijke pashokjes waar de gemarkeerde kleding al klaar hangt en een touchscreen om ratings te geven, kledinglijstjes te maken en andere maten te laten komen.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond