Deel dit artikel
-

Amazon versimpelt aanbod adverteerdersmarkt

Het was een lettersoep, Amazons aanbod voor de adverteerdersmarkt. Amazon Media Group (AMG), Marketing Services (AMS) en Advertising Platform (AAP) verdwijnen. Vanaf nu heet het Amazon Advertising.

Deze ingreep is het teken dat Amazon zijn platform serieus positioneert richting adverteerders. Dat kunnen merken die hun gezicht willen tonen in de contextueel relevante omgeving, maar ook die kleine webshop die aandacht wil vestigen op zijn aanbod op Amazon. En alles daar tussen.

Welke reclamevorm er ook wordt gebruikt, ze komen allemaal in wezen op hetzelfde neer. De adverteerder koopt met trefwoorden of cookies bereik in en rekent dat af naar de grootte van de doelgroep of het aantal gerealiseeerde kliks.

Omdat deze activiteiten zich afspelen rondom de digitale schappen van een webwinkel wordt hier ook wel naar verwezen met de term retailmedia. Een bedrijf als bol.com of Mediamarkt doet hetzelfde.

Tot het aanbod van Amazon Advertising behoren zaken als Sponsored Products/Brands, Product Display/Video Ads, Stores maar ook een DSP van Amazon. Dit is het vehikel om met Amazon-data publiek buiten het e-commerceplatform te bereiken op basis van profielinformatie.

Foto: Ashlyn Gehrett (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond