Deel dit artikel
-

Amazon zet serieuzer in op online boodschappenservice

Amazon wil met de lancering van AmazonTote, een bezorgdienst voor boodschappen zonder bezorgkosten, de consument verleiden meer dan alleen zaken als boeken en cd’s online te kopen. Het online warenhuis wordt meer en meer een online versie van de Amerikaanse bakstenen Wallmart-winkels.

Het online warenhuis test de dienst momenteel in Seattle, de plek waar het bedrijf zijn oorsprong heeft. Ook kunnen er al in het Verenigd Koninkrijk sinds een tijd via het standaard online shopping-kanaal van Amazon boodschappen worden besteld.

De nieuwe dienst, Amazon Tote, moet langzaam uitgerold worden in de landen waar Amazon actief is. De boodschappen die besteld worden, woorden gratis bezorgd.

Het idee van een dergelijke dienst is niet nieuw. In Nederland timmert bijvoorbeeld Albert Heijn met Albert al een tijdje aan de weg. Een ander landelijk initiatief werd eind vorig jaar gelanceerd, Truus. En Boodschappenxl is een speler die vanuit Friesland de Noord-Nederlandse markt bedient.

Zoals het er naar uitziet, wil Amazon de boodschappendienst groot uitrollen, omdat het de klanten voor meer dan alleen de bekende zaken als boeken en cd’s voor zich wil winnen. Amazon krijgt hierdoor een stevigere concurrentiestrijd met Wallmart, de grootste retailer in de Verenigde Staten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond