Deel dit artikel
-

Amazon.nl houdt eerste koopjesfestijn, bol.com opent seizoen

Amazon.nl houdt zijn koopjesfestijn Prime Day op 13 en 14 oktober. Het is voor het eerst dat de e-tailer deze actie in Nederland houdt. Morgen begint het einde van het jaar in de e-commercewereld met de start van de tiendaagse van bol.com.

De tweedaagse is enkel bedoeld voor leden van Amazons Prime-programma. Zij kunnen uitkijken naar veel korting en duizenden deals. Het aanbod ververst elk uur.

Ook in de andere Amazon-landen vindt Prime Day op deze data plaats.

In 2018 konden Nederlanders voor het eerst al deelnemen aan het koopjesfestijn, maar toen nog via ‘de Duitse route’.

De noodzaak om deel te nemen aan Prime-acties is niet bijster groot. Tot het einde van het jaar wordt Nederland werkelijk overspoeld met dealdagen, koopjeskrakers en winkelweken.

Op 11 november gaan alle trossen los bij Alibaba, en AliExpress, met het megafeest rondom Singles Day. Het is de vraag of dit jaar de eerste miljard euro omzet wel of niet binnen zestig seconden na het begin wordt gerealiseerd. Waarschijnlijk wel, want in 2018 duurde dat maar liefst 85 seconden maar in 2019 nog maar 68 seconden.

Na Singles Day komt Black Friday. Dat wordt gehouden op 27 november, maar veel bedrijven plakken daar dagen aan vast. Bol.com, dat morgen zijn eigen tiendaagse begint, plakte vorig jaar een week aan de voorkant van Black Friday. Coolblue plakte die week er aan de achterkant aan vast.

Daarna volgen Sinterklaas en Kerst, maar dan is voor de e-commercewereld de allergrootste druk er al weer van af. De piek ligt sinds 2017 in Nederland rond Black Friday.

Foto: Jack Wallsten (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond