Deel dit artikel
-

Amazon.nl nu officieel aangekondigd

Amazon heeft nu zelf aangekondigd dat het later dit jaar nieuwe categorieën lanceert op Amazon.nl. Zowel Nederlandse als buitenlandse bedrijven die hun producten willen aanbieden via Amazon.nl, kunnen zich vanaf vandaag registreren als partner op Services.amazon.nl.

Een datum voor de lancering is niet bekend gemaakt, al wordt in de wandelgangen eind februari genoemd.

‘Wij kijken ernaar uit om het aantal productcategorieën uit te breiden en de klantervaring voor de consument op Amazon.nl aanzienlijk te verbeteren,’ zegt Alex Ootes, vice president EU Expansion bij Amazon.

Amazon wil ‘miljoenen fysieke producten’ introduceren op Amazon.nl, aldus Roeland Donker, Country Manager Benelux voor Amazon. ‘Het is slechts een eerste stap, maar we zijn ervan overtuigd dat wij het vertrouwen van de Nederlandse klant kunnen winnen met een ruim assortiment, scherpe prijzen en snelle en betrouwbare bezorging.’

Meer dan de helft van de verkopen op Amazon wereldwijd wordt inmiddels verzorgd door partners. In Europa was de export door het midden- en kleinbedrijf via Amazon in 2018 goed voor 6,9 miljard euro.

Amazon bedient al enkele jaren Nederlandse consumenten en bedrijven. De aanwezigheid van het bedrijf in Nederland gaat terug tot 2013, toen Amazon Web Services (AWS) zijn eerste Development Center in Den Haag opende, gevolgd door het AWS kantoor in 2015.

In november 2014 lanceerde Amazon een e-boekwinkel op Amazon.nl. Sinds 2016 kopen vele Nederlandstalige klanten fysieke producten op de Nederlandse versie van Amazon.de. In 2017 introduceerde Amazon het Prime-lidmaatschap in Nederland.

Deel dit bericht

3 Reacties

Mathijs Kok - AskMathijs

Daar zijn ze dan! Voor wie het interessant vind, heb een extra editie van de podcast gelanceerd waarin ik met Amazon expert Marco Coninx dieper in ga op de vraag: moet ik mee of juist niet? https://www.askmathijs.com/podcast/amazon-is-geland-in-nederland/

Hubert

Zolang ze met DHL versturen bestel ik er helemaal niets. Het succes is ook afhankelijk van je partners en DHL is echt één groot drama.

Dekker - Memory-Garden vof

Partner ondersteuning bij Amazone is rampzalig, telefonisch niet bereikbaar en vragen worden niet beantwoord ondernemers doe het niet

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond