Amazon.nl wordt volgend jaar volledige webwinkel

Uit een interne mededeling aan Amazon leveranciers, inmiddels gedeeld in de (besloten) Amazon Expert Group Netherlands op LinkedIn, blijkt dat Amazon vanaf volgend jaar eindelijk gaat beginnen met algemene verkoop via het domein Amazon.nl. Of de verkoop via Duitsland blijft bestaan is nog niet geheel duidelijk.
Amazon.nl bestaat al, maar wordt momenteel alleen gebruikt voor de verkoop van e-books. Klanten die andere producten willen bestellen worden doorverwezen naar Amazon.de.
Er wordt al jaren gespeculeerd over de komst van Amazon naar Nederland, maar in feite richt Amazon zich al op de Nederlandse markt. Het bedrijf is in 2018 begonnen met het vertalen van 2 miljoen productpagina’s uit het Duits naar het Nederlands. Ook werd iDEAL als betaalmethode toegevoegd.
Sinds dit jaar levert Amazon al 3 miljoen artikelen die de volgende dag bij Nederlanders kunnen worden bezorgd. Bestellen kan, net als bij andere e-commerce sites, sinds kort tot 24.00 uur.
Amazon staat inmiddels al wel in de Twinkle Top 10, op een zesde plaats, maar ondanks aantrekkelijke prijzen hebben Nederlandse consumenten de webwinkel nog niet massaal ontdekt.
Dat gaat dus eindelijk veranderen. Nederlandse leveranciers (vendors) en verkopers (sellers) kunnen alvast een zogeheten Central Account voor Nederland aanmaken, zoals blijkt uit onderstaande mededeling.
Een datum voor de lancering wordt niet genoemd, maar uit de instructies blijkt dat er geen Nederlands distributiecentrum komt. Er zal worden geleverd vanuit dc’s dicht bij de Duitse grens, zoals nu ook het geval is.
Formeel heeft het bedrijf nog altijd niets naar buiten gebracht. De Nederlander Alex Ootes, verantwoordelijk voor de expansie van Amazon in Europa, wilde enkele maanden terug tijdens een persbijeenkomst van Amazon in Amsterdam ook nog altijd niets zeggen over de definitieve komst van Amazon naar Nederland.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
3 Reacties
Peter schilperoord
Ben ik de enige die de kapitale schrijffouten ziet in het bericht van Division M?
Ik heb hier persoonlijk grote twijfels over..
Mark
Jammer, Amazon heeft de reputatie slecht voor hun mensen te zorgen en wordt veel te groot. Ik bestel er zelf liever niet
Tessa
Haha, dat is precies wat mij ook als eerste opviel, Peter.
“Same than” ipv “Same AS”,
“NL boarder” ipv “border”,
en vrijwel overal slechte zinsstructuur.