Deel dit artikel
-

Amerika grootste markt voor HelloFresh

Meer dan de helft van de omzet van HelloFresh genereert het bedrijf in de VS. Het aantal klanten op de andere markten groeide daarentegen harder.

De bezorger van maaltijdboxen HelloFresh zag zijn klantenbestand in 2020 met 78 procent toenemen tot 5,3 miljoen. Daarvan zitten er 2,6 miljoen in de VS en 2,7 miljoen daarbuiten. De omzet steeg met 107 procent tot 3,7 miljoen euro.

Dit is af te leiden uit de jaarcijfers die het bedrijf uit Berlijn vanochtend publiceerde (PDF). De winst voor belasting van 7,5 miljoen naar 92 miljoen euro.

Het bedrijf profiteerde afgelopen jaar enorm van de uitbraak van het coronavirus. Dat geeft ook de CEO Dominik Richter toe: ”

Effectief zijn onze groeiverwachtingen voor vier à vijf jaar gecondenseerd in één jaar. Daarvoor hebben we de kapitaalbestedingen verdubbeld om de productie en infrastructuur versneld op te schalen. En met resultaat, want we bereidden meer dan zeshonderd miljoen gezonde maaltijden”, 114 procent meer dan het jaar ervoor.

Ondanks de focus op de operatie heeft Richter ook aandacht kunnen besteden aan productvernieuwing. Klanten kunnen nu ook soepen, salades en vlees als extra aan het pakket toevoegen en snacks en brood. Ook is HelloFresh begonnen met de uitrol van het goedkopere merk EveryPlate buiten de VS.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond