Deel dit artikel
-

Amerikaanse consument shopt goedkoper

De Amerikaanse consument, zelfs hij, is afgelopen maanden meer op de kleintjes gaan letten. Nieuw onderzoek laat zien dat het winkelgedrag ingrijpend verandert ten gunste van goedkopere artikelen.

In de categorieën Persoonlijke Verzorging, Elektronica en Kleding is de afzet van goedkope producten gestegen met tussen de vijftig en honderd procent. Ook bij Huis & Tuin en Boodschappen blijkt men veel vaker naar beter betaalbare producten te grijpen.

Bij cosmetica en speelgoed is dat minder uitgesproken, maar toch ook zichtbaar.

Dit komt naar voren uit cijfers van Adobe Analytics, waarbij naar de online omzet in de VS is gekeken bij de meeste grote webwinkels.

Amerikaans e-commerce groeide in deze periode met zeven procent tot 332 miljard dollar.

In de VS werd eind vorig jaar het punt bereikt dat de consument meer via zijn mobiel kocht (51%) dan via een laptop of dekstop.

Foto: Susan Jane Golding (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond