Amerikaanse ‘decembermaand’ e-commerce al begonnen
Amerikaanse consumenten zijn nú al begonnen met hun aankopen voor het feestseizoen eind dit jaar, aldus een peiling van Rubicon Project.
De helft van de ouders en een derde van de millenials heeft zijn eerste aankopen voor de ‘decembermaand’ al gedaan. Eigenlijk begint die in Amerika al eind november met Thanksgiving en, daarop volgend, blackfriday en cybermonday.
“Amerikanen shoppen eerder en geven aanzienlijk meer uit dan vorig jaar. Retailers kunnen voor de targeting van hun reclameuitingen kiezen uit een grote variëteit media en platformen. Ons onderzoek laat zien dat ouders en millenials de twee drijvende kracht achter de online bestedingen zijn”, aldus de toelichting op de Holiday Consumer Pulse Poll.
Naar verwachting geven de hordes kopers die jaar 12 procent meer uit dan in dezelfde periode in 2015. Het ziet ernaar uit dat men meer spullen tegen lagere prijzen koopt.
Een slecht teken voor fysieke retailers is, dat 22 procent van de kopers niet eens overweegt om naar een bakstenen winkel te gaan. Zij laten het internet en koeriersdiensten het grote logistiek werk doen. Bij millenials, ruwweg de groep van 15 tot 40 jaar, ligt dat percentage nog iets hoger: op 28 procent.
Verder laten de cijfers van Rubicon Project zien, dat cybermonday dit jaar vermoedelijk groter wordt dan blackfriday. In Nederland zijn dit geen bekende actiedagen maar webwinkels proberen de lokale consument er al een paar jaar warm voor te krijgen.
Foto: Matthias Ripp (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond