Amerikaanse omzet Prime Day alleen al 12 miljard dollar

De Amerikaanse omzet van Amazon Prime Day bedroeg dit jaar zo’n 12 miljard dollar, volgens schattingen van Adobes Digital Economy Index. Dat is zo’n 8,5 procent hoger dan vorig jaar, toen vanwege corona het koopjesfeest in oktober werd gehouden.
Internet Retailer schat dat die 12 miljard dollar ongeveer de wereldwijde handelsomzet moet zijn geweest.
Wellicht is de hoge inflatie aanleiding geweest voor shoppers om massaal op zoek te gaan naar afgeprijsde artikelen. Retailers gaven grote kortingen om van hun overtollige voorraad af te komen die werd opgebouwd tijdens de lockdowns.
Amazon zelf onthult nooit de omzet van die twee dagen. Wel zouden dit jaar 50 miljoen meer artikelen zijn verkocht dan in 2021 tot een totaal van 300 miljoen.
Een deel van de marketing van Amazon voor de Prime Day van dit jaar betrof het Win Big by Supporting Small-initiatief. Daarin maakten shoppers kans op het winnen prijzen zoals tickets voor Super Bowl LVI als ze bij kleine handelaren kochten.
Toch waren sommige kleine bedrijven die op de markt verkopen minder enthousiast over de Prime Day van dit jaar. Zij hebben vorig jaar meer omzet gedraaid.
Ook Criteo suggereert dat Prime Day 2022 niet in alle opzichten goed is verlopen en dat de verkoop in het begin van Prime Day traag was.
Foto Shutterstock
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond