Amerikaanse retailer nog niet overtuigd van iBeacon

Nog maar 1 procent van de 3,6 miljoen Amerikaanse retailwinkels maakt gebruik van iBeacon. Dat zegt Gartner. De implementatie van deze technologie valt met andere woorden erg tegen.

‘Retailers steken voorzichtig hun teen in het water’, zegt Owen Geddes van Appflare, een bedrijf dat iBeacontechnologie installeert bij winkels, tegen Business Week.

De trage adoptie heeft te maken met het feit dat de iBeacontechnologie geen oplossing uit de doos is en retailers ook nog niet weten wat consumenten er precies mee willen. Daarnaast zijn er andere oplossingen op de markt, zoals die van Motorola en Datzing. Veel bedrijven zijn nog aan het testen.

Het grootste succes heeft Apple behaald met de Major League Baseball, dat bakens in 28 van zijn dertig stadions heeft aangebracht. Van die bakens wordt ook intensief gebruikgemaakt.

Een aantal hindernissen lijkt wel te verdwijnen: Google biedt betere ondersteuning voor iBeacon in Android. En GE Lighting heeft iBeacontechnologie in verlichting verwerkt, zodat retailers geen aparte hardware hoeven aan te schaffen.

 

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug