Deel dit artikel
-

Amerikaanse supermarkten over op iBeacon

Ruim tweehonderd supermarkten van de ketens Safeway en Giant Eagle in Amerika gaan iBeacontechnologie gebruiken voor mobiele marketing. Ze kunnen seintjes sturen naar de telefoons van passanten en bezoekers van de winkels.

Verscheidene merken en retailers steken de tenen in het water met een nieuwe mobiele marketingtechnologie: iBeacon. Coca-Cola wil het tijdens het WK Voetbal gebruiken rondom de velden, Apple gebruikt het in zijn winkels en Safeway en Giant Eagle beginnen nu de eerste grotere proeven.

Klanten van de bedrijven moeten wel de app van het betreffende bedrijf op hun telefoon hebben. Anders ‘voelt’ hun telefoon niet dat ze bij of in de winkel zijn. In het scenario waarbij de klant op de juiste locatie is, kan een adverteerder of winkelier signaaltjes naar het toestel sturen.

De supermarktketens gebruiken een systeem van inMarket, maar er zijn verscheidene leveranciers van de Bluetoothachtige technologie.

In het hypothetische geval van Appie kan een passant van Albert Heijn naar binnen worden gelokt met een aanbieding omdat een van de artikelen op zijn boodschappenlijstje tijdelijk in de aanbieding is. Of dat er extra spaarpunten worden verstrekt.

Demonstratie van inMates systeem:

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond