Deel dit artikel
-

Amerikaanse webwinkeliers zien markt aantrekken

Zijn de ergste effecten van de kredietcrisis achter de rug? De meeste webwinkeliers in Amerika zien de omzetten aantrekken. Vooral de grote retailers zien vooruitgang.

 Amerikaanse online retailers zagen de omzet in de drie maanden tot eind maart met 11 procent groeien ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit een peiling van Shop.org en Forrester Research onder 80 webwinkeliers.

Dertien procent van de respondenten noteerde in het eerste kwartaal noch groei noch krimp vergeleken met vorig jaar. Meer dan de helft van de ondervraagden, 58 procent, zag de omzet wel groeien.

Vooral de traditionele retailers, partijen met fysieke filialen, rapporteren groeicijfers. Van de bedrijven die louter via het web handelen, spreekt 39 procent over groei. Ondernemingen met jaaromzetten boven de 100 miljoen dollar presteerden het best.

Sucharita Mulpuru, analist bij Forrester Research, zoekt de verklaring voor groei vooral in toegenomen prijsconcurrentie. Over de winstgevendheid van de digitale handel meldt het onderzoek niets.

Bol.com zegt in een reactie over de eerste maanden van 2009 ‘tevreden’ te zijn.

Foto: kevin dooley (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

Peter

"zijn de ergste effecten van de kredietcrisis voorbij?" – Jongens, verdiep je nou eerst eens in de materie alvorens dit soort – behoorlijke domme (!) – zinnen te schrijven…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond