Deel dit artikel
-

Amsterdamse EEZY verwerft rechten Powerlinks

Het Amsterdamse EEZY, dat digitale advertentiecampagnes beheert voor onder meer  Zwitserleven, Brand New Day, OHRA, Van Gansewinkel en Salland, krijgt de exclusieve rechten van het Londense native advertising platform Powerlinks voor de Nederlandse markt. EEZY gaat dit product lanceren onder de naam EEZY RTB.

EEZY RTB onderscheidt zich doordat banner advertenties zijn ‘verstopt’ onder gekleurde links in bestaande artikelen. Deze gekleurde links zijn feitelijk sleutelwoorden waar een adverteerder op kan bieden, zoals bij Google AdWords. De advertenties komen tevoorschijn als gebruikers er met de muis op klikken. Sitebeheerders kunnen zelf bepalen hoeveel van die links in een artikel zijn toegestaan. “Uniek aan dit systeem is dat het platform zelfstandig bepaalt waar die links komen, de sitebeheerder hoeft niets te doen”, zegt Mike Bergen van EEZY.

Advertenties in de vorm van gekleurde links in artikelen zijn op zich niet nieuw, maar moeten vaak handmatig worden aangebracht. EEZY koppelt het platform aan advertentiemarktplaatsen als AppNexus.

Deze manier van adverteren werkt volgens Powerlinks veel beter dan banneradvertenties met in het geval van een campagne van Monster Jobs een klikratio van 6,5 procent.

Volgens Mike Bergen van EEZY waren de contacten met het Londense bedrijf snel gelegd. “Zij richten zich vooral op de VS, en hielden zich wat minder bezig met Europa.” Overigens blijft de samenwerking voorlopig beperkt tot Nederland. Bergen voert naar eigen zeggen momenteel gesprekken met uitgevers.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond