Deel dit artikel
-

Amsterdamse taxi’s beginnen VIP-service met app

De Amsterdamse taxicentrale TCA sluit een samenwerkingsverband met eCab uit Frankrijk om diens internationale app in de hoofdstad uit te rollen. Vandaag introduceren de partijen eCab VIP, luxe vervoer tegen een vooraf duidelijke prijs.

De introductie van eCab VIP in Amsterdam is eigenlijk een uitbreiding op een bestaande samenwerking. Richard Olling, adjunct-directeur van TCA, zegt tegen Emerce: “De gewone eCab-app hebben we hier vorig jaar al in gebruik genomen voor onze 1.300 taxi’s en 1.500 chauffeurs. In de VIP-service wordt nu goed in marketing geïnvesteerd. Hij krijgt goed aandacht. eCab is daarbij in de lead, want dat is hun specialisme.”

Olling zal de app niettemin ook zelf promoten en doet dat via zijn eigen zakelijke kanalen. “eCab VIP is immers vooral voor de zakelijke reiziger. Die wil goede dienstverlening, transparantie en geen gedoe met afrekenen.”

UberLUX werd in Amsterdam gestaakt. Vermoedelijk omdat het bedrijf geen goed dekkend netwerk wist aan te bieden. “Wij spring in dat gat.” TCA daarentegen heeft binnen zijn netwerk zeventig tot tachtig luxe wagens in de categorie Audi A8, BMW 7 en Mercedes S. Die worden ingezet met de nieuwe VIP-dienst. Het aantal zorgt ervoor dat beschikbaarheid geen issue is.

“Tot nu toe legden we nooit de nadruk op ons VIP-aanbod. Dat segment presteert al goed. Met het nieuwe aanbod, dat ook nog eens internationaal is georiënteerd, maken dat we nu specifiek.”

TCA doet jaarlijks 3,3 miljoen ritten. Olling verwacht wekelijks tussen de vijfhonderd en duizend VIP-ritten te zullen doen.

eCab VIP is een samenwerking waarbij de Fransen TCA ‘een beetje’ in rekening brengen om hun mobiele app in te zetten.

Praktisch bekeken is eCab ook een lokale concurrent voor Uber. ‘Normale gebruikers’ ervan kunnen de Franse app ook gebruiken om een taxi in Amsterdam op te roepen. “Dan kun je cash betalen. VIP is op rekening en kent een toeslag van zes euro.”

eCab is wereldwijd in 35 landen beschikbaar. In Europa is dat onder andere in Parijs, Brussel, Amsterdam en Dublin. Rome, Londen en Berlijn volgen binnenkort. Het werd bedacht door Taxis G7, een grote Europese speler op het gebied van taxidiensten. Dat is onderdeel van Groupe G7.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond