Deel dit artikel
-

ANWB en Consumentenbond willen aanpassing voorwaarden luchtvaartvoucher

Consumenten die een voucher krijgen omdat hun vlucht geannuleerd is vanwege de coronacrisis moeten betere voorwaarden krijgen. Dat vinden de Consumentenbond en de ANWB. Volgens de organisaties is de huidige regeling funest voor het belang én het vertrouwen van consumenten, en daarmee voor het herstel van de sector.

Bij zowel de ANWB als de Consumentenbond stromen de klachten binnen over de vouchers. Sommige aanbieders houden extra kosten in op de voucher, terwijl de reeds betaalde kosten voor bagage en stoelplaatsen niet worden terugbetaald. Ook is er weinig flexibiliteit om vliegtickets op een andere naam te zetten en weigeren aanbieders geld terug te betalen als consumenten goede redenen hebben om de voucher te weigeren.

Passagiers met een los vliegticket hebben bij een vluchtannulering normaal gesproken recht op een alternatieve vlucht of terugbetaling van het betaalde ticket binnen 7 dagen. Door de coronacrisis is dat voor veel vliegmaatschappijen financieel nu niet haalbaar.

De ANWB en de Consumentenbond hebben begrip voor de lastige situatie waarin de sector zich bevindt, maar stellen vast dat de balans te ver doorslaat in het nadeel van consumenten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond