Deel dit artikel
-

AOL dieper in advertentietechnologie

Internetbedrijf AOL Inc zag zijn omzet in het laatste kwartaal 8,4 procent stijgen naar 583,3 miljoen dollar, deels dankzij de overname van het advertentieplatform Adap.tv. De winst daalde wel: van 25,9 naar 9,3 miljoen dollar.

De advertentieomzet nam echter flink toe en eindigde zestien procent hoger op 433,4 miljoen dollar. Search en display deden het wel slechter en AOL, ooit een van de grootste internetaanbieders, verdient steeds minder aan internettoegang. De omzet kachelde tien procent achteruit tot 149,9 miljoen.

AOL is een digitaal mediabedrijf, en eigenaar van onder meer TechCrunch en The Huffington Post, maar de laatste tijd verschuift de aandacht naar advertentietechnologie.

Zo werd gisteren bekend dat AOL het analysebedrijf Convertro heeft overgenomen voor 101 miljoen dollar, waarvan 89 miljoen in contanten. Het bedrijf analyseert hoe consumenten reageren op advertentieformaten. De diensten zullen worden geïntegreerd met AOL Platforms, waartoe onder meer Adap.tv en het AdLearn platform behoren. Het is alweer het 62ste bedrijf dat AOL koopt. Recentelijk kocht AOL Gravity voor 92 miljoen dollar.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond