Deel dit artikel
-

Apex: Van ‘uurtje-factuurtje’ naar incubator

Communicatie- en webbureau Apex Interactive investeert opnieuw in een Internet-onderneming. Na de eerdere deelname in Milestravel stapt het bureau nu in de start-up Save2smile.nl. Met dit soort deelnemingen hoopt Apex het niveau van uren factureren te ontstijgen. Dit jaar volgen er nog vijf nieuwe, eigen concepten, aldus managing partner Marc van der Wielen.

Het 28 man tellende bureau wil zich op deze manier profileren in de markt. "We zijn arrogant genoeg om te zeggen dat onze marketingmethoden onderscheidend zijn, en daar willen we op deze manier van profiteren", zegt Van der Wielen. Volgens hem behelst de investering het leveren van uren en diensten, en gaat het niet om cash.

Overigens is Apex momenteel nog in gesprek met een onbekende venture capitalist om zelf verder te groeien. De bedoeling is om eerst het eigen bedrijf sterker te maken, en daarna de bedrijven waarin het investeert uit te bouwen. "Daarbij zijn schaalgrootte en eventuele beursgangen niet een eerste vereiste. Bedijven moeten rustig de kans krijgen succesvol te worden. Een benadering zoals die van Gorillapark, die een bedrijf binnen achttien maanden op de beurs wil hebben, kennen wij niet."

Ook is de werkwijze van Apex niet te vergelijken met die van Newconomy, zegt Van der Wielen. "Zij laten het netwerk het werk doen, terwijl Apex de nadruk legt op haar marketing en communicatie-expertise."

Save2smile is een initiatief van vier ex-Erasmus studenten Op de site kan de consument zijn eigen voorkeuren aangeven waarbij hij direct interessante kortingen krijgt voorgeschoteld. Deze kortingen kunnen uitgeprint worden via een kortingsbon of online benut worden bij andere sites. Volgens de planning zal de site binnen 3 maanden in de lucht zijn waarna gestart zal worden met een campagne om de consument te informeren.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond