Deel dit artikel
-

App tv-gids Veronica open voor native advertising

Vodafone houdt een reclameactie om zichzelf duidelijker als tv-aanbieder op de kaart te zetten. Daartoe koopt het stevig posities op de commerciële plekken in de digitale tv-gids van Veronica. De native reclame-posities staan ook open voor andere partijen.

Ruim twee miljoen Nederlanders kunnen vanaf morgen zien hoe Vodafone zich als leverancier van tv-diensten gaan profileren. Zoveel mensen gebruiken namelijk de app en het blad van Veronica om te zien wat er nu, straks en later vandaag op tv is.

In het openingsscherm van de app wordt gewerkt met native content. Gebruikers van de app krijgen bijvoorbeeld kijktips voor films of series en zien in de marge van die boodschap Vodafone vermeld staan. Daarnaast komt het telecombedrijf in de Instellingen van de app naast de kabelbedrijven te staan. Als de kijker aangeeft wie zijn provider is, ziet hij in de app direct waar welke zender op de afstandsbediening zit.

“We gaan de native kant op met onze nieuwe digitale tv-gids, de Superguide”, aldus Bart Zoetmulder van Veronica. Hij is verantwoordelijk voor de commerciële ontwikkeling van de mobiele en digitale kanalen. “Vodafone is de eerste maar er zullen meer partijen volgen.”

De campagne start op de laatste dag van februari, duurt 2,5 maand en is mede opgezet met Blue Mango. De campagne loopt ook via het nieuwe native programmatic platform nVision van Semilo.

De Superguide heeft maandelijks zevenhonderdduizend actieve gebruikers, een getal dat Zoetmulder tegen 2016 hoopt te kunnen verhogen naar acht- à negenhonderdduizend. Dat doet de uitgeverij onder meer door providers van on demand video als Netflix, Videoland, Ziggo en NLziet in de app te nestelen. Met een klik op de knop schakelt een gebruiker over van zijn tv-gids naar een videotheek. “We veranderen van een gids in een tv-avond naar een gids in een kijkavond. Het punt aan de horizon is dat wij de afstandsbediening zijn van je kijkavond.”

Foto: Mikael Leppä (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond