Deel dit artikel
-

‘Apple bouwt aan intern reclameleger’

Apple zou ambities hebben om zijn reclamedivisie fors uit te breiden naar zeker duizend reclame-experts. Dat meldt AdAge. Het bedrijf zou op ‘agressieve wijze’ talenten bij reclamebureaus losweken.

Vorig jaar werd al bekend dat Apple zijn marketingafdeling wilde verdubbelen, van driehonderd naar maximaal zeshonderd werknemers. De afdeling was onder (wijlen) Steve Jobs nauwelijks gegroeid, maar onder Tim Cook lijkt daarin verandering te komen.

Tot nu toe werkt Apple veel met externe bureaus, zoals TBWA/Media Arts Lab, Mono en Eleven uit San Francisco. De ingehuurde creatieven moeten de externe bureaus meer sturing geven, en volgens AdAge worden steeds vaker alternatieve ideeën gepresenteerd. Apple wil zich in elk geval niet meer associëren met een reclamebureau, zoals in het verleden het geval was.

Vorig jaar benaderde Apple Pereira & O’Dell, bekend van een campagne rond Intel/Toshiba. Het bureau weigerde Apple als klant vanwege conflicterende belangen.

Het aantal van duizend creatieven is opmerkelijk. Dat zijn er evenveel als reclamebureaus als Grey Advertising in dienst hebben.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond