Deel dit artikel
-

‘Apple overweegt reclame voor Apple TV Plus’

Ook Apple lijkt reclame te overwegen voor zijn streamingdienst, Apple TV Plus.

Apple TV+ bestaat bijna vier en een half jaar en sindsdien heeft Apple sindsdien geen wijzigingen aan het abonnement meer doorgevoerd, afgezien van een prijsverhoging.

Dat lijkt nu te veranderen. Volgens Business Insider heeft Apple mensen aangenomen die gespecialiseerd zijn in reclames. Onder hen Joseph Cacy, die 14 jaar het hoofd van advertenties was bij NBCUniversal. Ook Jason Brum (DirectTV, NBCUniversal), Chandler Taylor (Peacock) en Jacqueline Bleazey (FanDuel) zijn aan het team toegevoegd.

Andere streamingdiensten zijn reclames gaan tonen. Disney+ startte in december 2022 in de VS met het tonen van reclames,

Business Insider meldt intussen dat Apple een AI-tool heeft ontwikkeld voor het plaatsen van advertenties in de App Store. Op dit moment wordt deze tool schijnbaar gebruikt om de prestaties van de adverteerderscampagnes voor App Store Search Ads te verbeteren. Google, Facebook en anderen hebben de afgelopen jaren soortgelijke systemen uitgerold.

Een paar jaar geleden meldde Mark Gurman van Bloomberg dat Apple van plan was om de reclameactiviteiten uit te breiden naar andere systeem-apps zoals Apple Maps en winkelpuien zoals Books en Podcasts.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond