Deel dit artikel
-

Apple Watch verliest marktaandeel aan Huawei

Apple Watch heeft marktaandeel verloren aan de Huawei GT 2, zo blijkt uit nieuwe cijfers van Canalys over het eerste kwartaal. Apple verscheepte 5,2 miljoen stuks tegen 6 miljoen een jaar geleden. Het marktaandeel ging van 46,7 naar 36,3 procent.

Huawei verdubbelde daarentegen het aantal verscheepte slimme horloges en passeerde daarmee Samsung. Daarbij moet wel worden aangetekend dat het Chinese bedrijf zijn slimme horloge gratis weggaf bij zijn recente P40 smartphone.

Canalys vermoedt dat ook het succes van de AirPods een rol heeft gespeeld. Die zijn minstens zo kostbaar als de Apple Watch, en kennelijk geven veel consumenten voorlopig de voorkeur aan slimme oordoppen.

Hoewel Apple inleverde, telt Apples WatchOS inmiddels 70 miljoen gebruikers.

In het eerste kwartaal werden 14,3 miljoen slimme horloges uitgeleverd.

  1. Apple: 36.3%
  2. Huawei: 14.9%
  3. Samsung: 12.4%
  4. Garmin: 7.3%
  5. Fitbit: 6.2%
  6. Overige: 22.8%

Deel dit bericht

1 Reactie

Clemens

Ecosysteem Huawei heeft mij erg verrast. Functionaliteit en batterijduur extreem goed. Ontwerp heel mooi.
Bijzonder tevreden met de Huawei Watch GT serie.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond