Deel dit artikel
-

We Are Era professionaliseert vrouwelijke gamers

Mediabedrijf We Are Era tuigt met YouTube een ontwikkelingsprogramma op voor vrouwelijk online gamingtalent.

Het programma vindt plaats onder de slogan ‘Her Game, Her Era’. Hierbij worden tien vrouwelijke gamers gedurende zes maanden intensief begeleid om hun YouTube-kanalen te professionaliseren. Het draait enkel in Nederland.

De geselecteerde vrouwelijke gamers zijn Cohony, Deem_i, Jilleke, Lotte, Madestout, Mathia, Maxime MXM, Nouxy, StreamwithLien en Wela.

Trainingen en workshops worden gegeven door YouTube, de socialmedia-experts van We Are Era, mannelijke gamers die al succesvolle gamingkanalen hebben en gameuitgevers.

Deze samenwerking is de derde in een reeks om de zichtbaarheid van vrouwen op YouTube te vergroten. De vorige twee ontwikkelingsprogramma’s zijn het Female Development Program in 2020 en The Female Era in 2021. Die richtten zich op de productie en branding van vrouwelijke lifestyleinfluencers.

Succes kwantificeren de partijen in termen van de groei van hun kanaal, de professionalisering van hun content, de zichtbaarheid en commerciële samenwerkingsverbanden.

Foto: State Farm (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond