Ashton Kutcher stapt in Amsterdams The Fabricant

The Fabricant, een modehuis dat louter digitale kleding voor metaversa maakt, heeft een investering opgehaald van dertien miljoen euro. Een van de investeerders is acteur Ashton Kutcher.
Het Amsterdamse The Fabricant is een van de eerste ontwerpers die louter in de digitale wereld opereert (collectie). Met het geld van Greenfield One, die de ronde leidt, Kutcher, Sebastian Borget (The Sandbox), Sound Ventures en onder meer Red DAO wil het de ontwikkeling van het bedrijf versnellen.
Het bedrijf van Kerry Murphy, Amber Slooten en Adriana Hoppenbrouwer richt zich op modemakers. Nadrukkelijk niet in de fysieke wereld, enkel virtueel. De onderneming profileert zich als een faciliterende omgeving voor co-creatie. De ideeën krijgen uiteindelijk de vorm van een NFT op de Flow-blockchain. Dat is het platform van het team dat ooit de toen zinloos geachte CryptoKitties bedacht. Nu kan het als een startpunt van de NFT-golf worden gezien.
Meta-kleding van het Nederlandse platform legt het intellectueel eigendom vast met behulp van de NFT. Zo worden de royalties ook verdeeld onder de makers. Elk kledingstuk heeft een eigen, unieke identifier. De 3D-weergaven worden gemaakt met Unreal Engine. De gebruikte cryptomunt is de $FBRC.
Managing director Sophie op den Kamp was vorige week een van de sprekers bij Cross Media Café over media en NFT’s. Daar schetste ze het beeld van een wereld in wording waar professionals mogelijkheden onderzoeken en grenzen aftasten:
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond