Deel dit artikel
-

Audioreclamebestedingen nog nooit zo hoog

Voor het zevende kwartaal op rij laat audioreclame een groei zien. In het derde kwartaal van 2022 was de audio-omzet nog nooit zo hoog, 43,7 miljoen euro. Dit is 2,1 procent meer dan het vorige record van vorig jaar, zo meldt brancheorganisatie Audify.

De spotbestedingen bedragen 38,8 miljoen euro. De digitale audio-omzet, alle reclame die alleen via internet te horen is, groeit met 6,9 procent naar ruim 2 miljoen euro. De investering in non-spotreclame (buiten de reclameblokken) liggen iets lager dan vorig jaar en komen uit op 2,8 miljoen euro (3,1 miljoen in 2021). Dit is te verklaren doordat 2021 een grote sportzomer was.

De top 5 branches zijn Retail, Financiële Dienstverlening, Horeca, Toerisme, Recreatiem Overheid, Educatie en Non-Profit en Telecom, ICT. De grootste adverteerder is Jumbo, KPN gaat naar de tweede positie gevolgd door respectievelijk Kruidvat, ANWB en T-Mobile.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond