Deel dit artikel
-

Audioreclamebestedingen stijgen met ruim 10 procent

Adverteerders investeren als nooit tevoren in audioreclame. In het eerste kwartaal van dit jaar stegen de bestedingen met 10,2 procent naar 48,8 miljoen euro. Dit is opnieuw een record en 4,5 miljoen euro meer dan in dezelfde periode van 2023. Dat blijkt uit cijfers van Audify.

De radiospotomzet is goed voor 89 procent van de besteding en stijgt met 9,7 procent naar 43,1 miljoen euro. De branded content reclame stijgt aanzienlijk met 26,7 procent en komt uit op 3 miljoen euro. Digitale audioreclame groeit naar 2,3 miljoen euro (+1,3%).

De top drie branches is dit eerste kwartaal hetzelfde als vorig jaar: Retail, Financiële Dienstverlening en Horeca,Toerisme,Recreatie. Beduidende groei zit in de branches Financiële Dienstverlening, Telecom,ICT en Voedings- en Genotmiddelen. De merken die het meest op radio adverteren zijn KPN, McDonald’s, Odido, Aldi en Promovendum. Nieuwe merken in de radioreclame top 50 zijn Volkswagen, Ford, Douwe Egberts en Nespresso.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond