Deel dit artikel
-

Auto-concurrenten bouwen gezamenlijk B2B-platform

Een zeer opvallende deal in auto-land; de concurrenten General Motors , Ford en DaimlerChrysler zetten samen een business-to-business handelsplaats op. Dit wordt een geheel nieuw bedrijf, dat zelfstandig naar de beurs zal gaan. Binnen een maand moet het B2B-netwerk, waarschijnlijk het grootste ter wereld, draaien.

Hoewel de autoproducenten elkaars grootste concurrenten zijn, hebben ze in gezien dat samenwerking onontkoombar is, zo liet GM-president Richard Wagoner weten. 'Toen we allen onze eigen handelssites bouwden, realiseerden we dat dit voor niemand de winnende strategie zou zijn. Niet voor ons, niet voor onze toeleveranciers en niet voor onze klanten.'
'We zullen ook concurrenten blijven', voegde Brian Kelley, de e-commerce-chef van Ford hier aan toe. 'We creëren alleen een gezamenlijk bedrijf dat ons allemaal verder moet helpen.'

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!