Auto-concurrenten bouwen gezamenlijk B2B-platform
Een zeer opvallende deal in auto-land; de concurrenten General Motors , Ford en DaimlerChrysler zetten samen een business-to-business handelsplaats op. Dit wordt een geheel nieuw bedrijf, dat zelfstandig naar de beurs zal gaan. Binnen een maand moet het B2B-netwerk, waarschijnlijk het grootste ter wereld, draaien.
Hoewel de autoproducenten elkaars grootste concurrenten zijn, hebben ze in gezien dat samenwerking onontkoombar is, zo liet GM-president Richard Wagoner weten. 'Toen we allen onze eigen handelssites bouwden, realiseerden we dat dit voor niemand de winnende strategie zou zijn. Niet voor ons, niet voor onze toeleveranciers en niet voor onze klanten.'
'We zullen ook concurrenten blijven', voegde Brian Kelley, de e-commerce-chef van Ford hier aan toe. 'We creëren alleen een gezamenlijk bedrijf dat ons allemaal verder moet helpen.'
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd