Deel dit artikel
-

AutoTrack en Gaspedaal.nl onderdeel van AutoScout24

De Nederlandse auto-advertentiesites AutoTrack en Gaspedaal.nl zijn in handen gekomen van de internationale groep Autoscout24.

Ze blijven elk wel onder hun afzonderlijke merknamen actief.

In een korte verklaring https://www.autoscout24.nl/bedrijf/algemeen-en-producten/autoscout24-autotrack-en-gaspedaal-nl-slaan-handen-ineen/ leggen ze uit: “De merken richten zich op het verbeteren van de ervaring voor zowel autobedrijven als consumenten: dealers op AutoTrack profiteren van de uitgebreide oplossingen van het technologieplatform van AutoScout24 en AutoScout24.nl profiteert van het bereik van Gaspedaal.nl.”

AutoScout24 heeft naar eigen zeggen ongeveer 30 miljoen gebruikers per maand in Europa. Het platform is actief in 18 landen en beschikt over meer dan 2 miljoen voertuigen en meer dan 43.000 dealerpartners.

Het internationale portal kwam in 2020 https://www.scout24.com/en/news-media/news/detail/scout24-ag-completes-sale-of-autoscout24 voor 2,8 miljard euro in handen van de Amerikaanse investeerder Hellman & Friedman.

Gaspedaal https://www.gaspedaal.nl/ en Autotrack https://www.autotrack.nl/ kwamen in 2019 onder één dak https://www.emerce.nl/nieuws/gaspedaalnl-tmg-autotracknl-bundelen-krachten toen uitgevers De Persgroep en Telegraaf Media Groep onderbrachten in een joint-venture.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond