Deel dit artikel
-

Awin genereerde 70 miljoen MKB-omzet in Nederland in 2019

De Nederlandse tak van het affiliatenetwerk Awin genereerde in 2019 voor zijn MKB-klanten zeventig miljoen euro bruto omzet.

Dat gebeurde via een netwerk van tweehonderdduizend websites die hun bereik inzetten voor Awin-klanten om reclame te maken. Zij krijgen enkel betaald als een websitebezoeker een actie onderneemt richting die adverteerder. Dat zijn bijvoorbeeld een klik, download of aankoop.

Vandaag maakt het reclamebedrijf een nieuwe dienst bekend om kleine of minder online georiënteerde ondernemingen voor zich te winnen. Awin Acces is een uitgeklede versie van de reguliere reclamedienst die ook tegen gunstiger voorwaarden is in te zetten. Zo worden er geen opstartkosten gerekend en ziet Awin de eerste drie maanden af van de maandelijkse vergoeding.

Een woordvoerder: “Het verschil tussen onze nieuwe service en onze gewone dienstverlening zit voornamelijk in dat de nieuwe service is zo ingericht dat het volledig selfservice is en de nieuwe adverteerders ondersteund worden door online tutorials en handleidingen. Acces-adverteerders hebben daarnaast wel volledige en onbeperkte toegang tot het netwerk en platform zoals bijvoorbeeld de publisherdirectory.”

Tijdens een kleinschalige proefperiode bleek dat met name nieuwe adverteerders uit de retail & fashion-sector zich aansloten. De service is al live in de UK en Duitsland.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond